Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Tönköly zsemle

2009. december 16. - Moroandi

Sokáig vadásztam olyan receptre, ahol a tönkölybúza liszt mellé nem kell finom lisztet keverni, hogy ne lepényre hasonlítson a zsemle. Férjem 7 évig dolgozott egy pékségben, és felvilágosított arról, hogy minden teljes kiőrlésű lisztből készült ennivaló lapos lesz, mert túl sok rostot tartalmaz. Én meg makacs ember vagyok, addig nem nyugodtam, amíg nem sütöttem szép tönköly zsemlét. A végeredmény magáért beszél.

 

Karácsony másnapjára a reggeli: tönkölybúza zsemle

 

Hozzávalók 8 db-hoz

350 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt

200 ml tej

30 g vaj

1 teáskanál só

1 teáskanál cukor

2 dkg friss élesztő

 

Először a tejet, a puha vajat és a sót teszem a kenyérsütőgép tartályába, majd jöhet a liszt, rá a cukor, és a tetejére morzsolva az élesztő. 90 perces dagasztó programra kapcsolom. Amikor lejárt az idő, pici liszttel megszórom a deszkát, kiöntöm rá a tésztát, és jól átgyúrom. 8 részre vágom, még egyszer darabonként is átgyúrom, majd apró zsemléket formázok belőlük. A sütőt 50 C°-osra melegítem, egy lábosban vizet is teszek az aljára, és amikor felmelegedett, lekapcsolom. A tepsire rakosgatott zsemléket 40 percre betolom keleszteni. Ezután a sütőt 200 C°-ra kapcsolom, és 20 perc alatt a zsemléket készre sütöm. Ezt is meg tudod sütni már ezen a héten, mélyhűtőben 1-2 hetet simán kibír.

 

1 db 151 kcal-át tartalmaz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr31603060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hekkimaki 2012.08.19. 14:23:51

Mit szólt a férjed, a kenyérhez?

Moroandi · https://aloewebshop.hu 2012.08.21. 14:54:36

@hekkimaki: :-)"ügyi vagy!", de nem kért belőle :-)
süti beállítások módosítása