Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

A legjobb krumplisaláta

2010. január 22. - Moroandi

Persze nem a majonézes. Mindenféle majonézes salátától a diétázó ember lánya sikítva menekül. Mellesleg a majonézes cuccokat nem is kéne salátának nevezni, de mást még nem találtunk ki rá. Ráadásul a krumplit is kikiáltottuk a fogyókúrázók ellenségének, jaj, csak rizst és burgonyát ne együnk, ha fogyni akarunk. Pedig a krumpli tele van C-vitaminnal, csak a bő olajban való sütés, meg a magas hőfokon való főzés nem tesz éppen jót neki.

 

Ehhez képest mit tanultam a napokban? Ha a krumplit héjában, méghozzá sós, forrásban lévő vízbe dobjuk bele, és nem hideg vízben kezdjük el főzni, akkor megőrzi a vitamin-tartalmát.

Krumplisaláta

Hozzávalók 1 személyre

4 pici szem burgonya

1 fej lila hagyma

durva szemű tengeri só

frissen őrölt bors

fél citrom leve

1 evőkanál olívaolaj

A burgonyát a fent leírt módon feltettem főni (sajnos nem tudtam leellenőrizni, hogy tényleg marad-e benne C-vitamin). Amíg főtt a krumpli, a hagymát vékony szeletekre vágtam, beledobtam a salátás tálba, rányomtam a fél citrom levét, és megszórtam sóval. Imádom a lila hagymát, a következményként járó hagymaszagot viszont nem szeretem, gondoltam a sóval és a citrommal szelídítek rajta egy kicsit. Amikor a krumpli megfőtt, megtisztítottam a héjától, és félbe-negyedbe vágtam őket. Beleöntöttem a salátás tálba, összeforgattam a hagymával, és meglocsoltam olívaolajjal. Még egyszer megsóztam, a burgonya miatt muszáj volt. 10 percet hagytam állni, hogy egy kicsit összeérjenek az ízek, és a krumpli is ehetőre hűljön.

A hagyma olyan erős volt, hogy a citrom és a só ellenére is komoly hagymaszagot igyekeztem eltüntetni egy hosszú fogmosással, és egy még hosszabb szájvízzel való öblögetéssel. Nem sikerült, férjem este rögtön vágta, hogy hagymát ettem :-D

1 adag 230 kcal-át tartalmaz.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr481693783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása