Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Az első tavaszi saláta

2011. március 20. - Moroandi

Múlt hétvégén már elkényeztetett minken az időjárás. A ragyogó napsütés arra késztetett, hogy kimenjek a kertbe ásni, kapálni, magot ültetni. Most meg visszatért a tél vége, a tavaszra egyetlen dolog emlékeztet, a piacon kapható mosolygós, piros hónapos retek. A tavaszi salátám egyetlen, remélem, hazai hozzávalója. A jégsalátát még Spanyolországból szállították, gyanítom, a kaliforniai paprika is onnan származik.

Pont tegnap olvastam Lila Füge bejegyzését Fűszeres Eszter blogján a londoni gyorséttermek forradalmi változásáról. Létezik már olyan üzletlánc, amelyik csak helyi alapanyagokból dolgozik. A Spektrumon egész sorozat foglalkozott olyan angol szállodákkal és éttermekkel, amelyek maximum 50 km-es körzetből szerzik be az alapanyagok, és csak olyan beszállítóktól vásárolnak, akik biodízellel tankolják meg a teherautóikat. Mi van itthon? Még az almát! is külföldről veszik a zöldség-nagykereskedők. Ha szilveszter éjjelén fogadod meg, hogy január 1-én még pihensz egy kicsit, de másodikától fogyókúrázni, diétázni kezdesz, uram bocsá' életmódot fogsz változtatni, esélyed nincs hazai alapanyagokat beszerezni.

Én szerencsés helyzetben vagyok, mert kb. 5 percre van tőlünk a gyáli zöldség piac, ahol még találni olyan őstermelőket, akik valóban a saját terményeiket árulják. Már nagyon várom a langyos, tavaszi vasárnap reggeleket, amikor a férjemmel kettecskén ráérősen sétálunk végig a zöldséges pultok között, és válogatunk a friss, gyakran aznap hajnalban szedett új hagymák, piros és fehér retek csomók közül.

Az első "majdnem" tavaszi saláta

Hozzávalók 4 személyre

1 jégsaláta

1 csomó hónapos retek

1 db fehér retek

2 db sárgarépa

1 db kígyóuborka

1 db kaliforniai paprika

4 db paradicsom

zöldfűszeres kecskesajt

1/2 citrom leve

4 evőkanál olívaolaj

tengeri só

frissen őrölt bors

Ezen nincs mit írni, minden hozzávalót feldaraboltam, az olajból, citromból sóval, borssal öntetet készítettem, a kész saláta tetejét pedig megszórtam a körtés-ruccolás saliból maradt kecskesajttal.

 

1 adag 289 kcal-t tartalmaz.

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr292755104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása