Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Egy csirkemell utóélete 1.

2012. május 16. - Moroandi

tönkölybúza bagett.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vasárnap sóban sült csirkét készítettem. Férjem a nagylányommal a két combon osztozik, kislányom, Lili mindig a szárnyáról lefaragott húscafatokat eszi meg, nekem marad a hatalmas csirkemell. Talán a harmada, fele fogy el, a többi a hűtőbe vándorol. Vannak kedvenc salátáim, amibe a maradék hús tökéletesen megfelel, de a mindennapi salátavacsora kissé unalmas. Úgy is bagettet akartam sütni, a csirkemell egyik fele szendvicsben végezte.

Tönkölybúza bagett

Hozzávalók 2 db 30 dkg-os bagetthez

30 dkg tönkölybúzaliszt

30 dkg kenyérliszt BL80

1 zacskó száraz élesztő

1 teáskanál só

1/2 teáskanál nádcukor

5 evőkanál olaj

kb. 4 dl langyos víz

1 teáskanál aprított rozmaring

A lisztet 1/2 percre mikróba teszem. Egy nagy tálba öntöm és a többi hozzávalóval addig dagasztom, amíg az edény falától el nem válik. A sütőt 50 °C-ra melegítem, majd lekapcsolom és a bedagasztott tésztát kb. 2 órára beteszem keleszteni. Amikor lejárt az idő, átgyúrom, két felé osztom, hosszúkásra formázom, a tetejét bevagdosom, és kb. 30 percet újra kelesztem. A sütőt 220 °C-ra előmelegítem, az aljába kis tálba vizet teszek. (A következő nagyobb beruházás során a sütőt cserélem le olyanra, amelyiknek van beépített gőzfunkciója.) A megkelt kenyértésztát a sütőbe tolom, a hőmérsékletet rögtön visszaveszem 200 °C-ra, és kb. 30 perc alatt ropogósra sütöm.

Megpróbálom megvárni, hogy kihűljön :). Addig egy-két paradicsomot felkockázok, lecsöpögtetem, megsózom, borsozom, fél gerezd fokhagymát rányomok, friss bazsalikommal fűszerezem és rácsöpögtetek egy pici olívaolajat. Ha végre kihűlt a kenyér, egy szélesebb darabot levágok belőle, kettészelem, jégsalátát halmozok a tetejére, vékonyra szeletelt csirkemellet rendezek rá és az előkészített paradicsom "salátával" ízesítem.

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr984516177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása