Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Grillezett tőkehalfilé padlizsánnal és bébi patisszonnal

2014. szeptember 24. - Moroandi

padlizsan.jpgMennyit mászkáltam vasárnap a gyáli piacon, mire ráleltem egy közepes méretű, egészséges padlizsánra?! Szinte az összes őstermelőnél berohadt, gusztustalan állagú törökparadicsomot lehetett kapni. Értem én, hogy sok eső esett, de köztudott, a padlizsán csak és kizárólag akkor szabad megvenni, ha héja fényes, ujjunkkal megnyomva pedig nem marad a helyén mélyedés. Ezt a termelők nem tudják? 

Anyósom nem is értette, mit kutatom a friss padlizsánt, amikor abból csak padlizsánkrémet lehet készíteni. Sőt azt sem érti, mi a csudáért lelkesedünk annyira ezért a finom előételért, amikor semmi, de semmi különös nincs benne. Az enyémből persze még nem evett!

Most azonban nem krémet készítettem a padlizsánból, hanem köret gyanánt grilleztem meg a tőkehalfilé mellé. A legjobb diétás étel, hiszen a tőkehalból 10 dkg 74 kcal-t, a padlizsán pedig csak 24 kcal-t tartalmaz. 

Hozzávalók 1 személyre:

2 kisebb szelet tőkehal
1/2 citrom reszelt héja
1 teáskanál citromlé
1 teáskanál aprított petrezselyem
2 kisebb gerezd fokhagyma
tengeri só
frissen őrölt bors
2 teáskanál olíva olaj
1/2 pohár natúr joghurt 
1/2 padlizsán
2 bébi patisszon

A tőkehalat besózom, beborsozom. Mozsárba bereszelem a citromhéjat, belenyomom az egyik fokhagyma gerezdet, beleteszem a petrezselyem felét, egy teáskanálnyi olíva olajat belecsurgatom, és pépesre keverem. Addig, amíg a sütő melegszik, bekenegetem az olajos-fűszeres páccal a hal mindkét oldalát, majd hőálló tálba rakva az előmelegített sütőben 10-15 perc alatt készre sütöm.

A padlizsánt hosszában felszeletelem, a patisszont pedig keresztbe vagdosom fel. A másik teáskanálnyi olíva olajat serpenyőbe öntöm, a felszeletelt zöldségeket barnára pirítom. Sütés közben megszórom sóval és borssal. 

A joghurtot egy csipet sóval, citromlével, fokhagymával, petrezselyemmel ízesítem. Tálaláskor a halra és a zöldségekre kanalazom.

tokehal-padlizsannal.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr166727589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása