Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Gluténmentes zsemle

2014. november 13. - Moroandi

glutenmentes-zsemle.jpgHiányzott már a friss kenyér (zsemle) illata. Évekkel ezelőtt Ildi barátnőm rábeszélt egy kenyérsütőgépre, mert nincs is annál jobb, mint a saját sütésű kenyeret enni otthon. Sokáig próbálgattam mindenféle receptet, némelyik szörnyen sikerült, de voltak egészen kellemes kinézetűek is. Valahogy mégsem éreztem, hogy ez az én sütésem, hiszen beleszórtam az üstbe a hozzávalókat, bekapcsoltam a megfelelő programot, kb. 3 óra múlva pedig élvezhettem (vagy nem) a végeredményt. 

Aztán egy másik barátnőm azt javasolta, hogy a dagasztás készítsem a géppel, amikor viszont már lejárt a program, akkor vegyem ki a megkelt tésztát, tegyem át valamilyen formába vagy simán egy sütőlapra megformázva és a sütőben süssem meg. Na, igen! Volt már benne tevékeny rész is, kenyérillat is. Egyre bátrabban próbálgattam mindenféle összetételű kenyeret, zsemlét, kiflit, többnyire sikeresen. 

Mire mindent végig próbáltam és szokássá vált az otthoni kenyérsütés, annyi munkám lett, hogy semmire se jutott időm, nemhogy az otthoni sütögetésre. Most azonban a gluténmentes étrend miatt újra zsemlét sütöttem. 

Hozzávalók 8 db zsemléhez

33 dkg Nutrifree Mix per Pane kenyérpor
12 dkg Glutenix Alba-mix lisztkeverék
13 g élesztő
5 g só
8 g hidegen sajtolt napraforgó olaj
450 ml víz
kevés olvasztott vaj

Az élesztő belemorzsolom a langyos vízbe, elkeverem. A liszteket egy nagyobb tálba szórom, hozzáöntöm az élesztős vizet, majd a dagasztókaros kézi mixerrel való folyamatos keverés mellett folyamatosan adagolom a sót és az olajat. Amikor már csomómentes a tészta, gyúródeszkára borítom, zsemlét formázok. Sütőpapíros tepsire rakosgatom, és 90 percig langyos helyen kelesztem. Sütés előtt a tetejüket megkenem olvasztott vajjal. Előmelegített sütőben világos barnára sütöm. Amikor kihűltek a zsemlék, házi vajjal megkentem és lucernacsírát tettem a tetejére. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr186894159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása