Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Eperkrémes csokiszelet

2014. december 05. - Moroandi

eperkremes-csokis-suti.jpgNagylányom 12 éves lett. Szülinapi torta helyett olyan sütit akartam készíteni, amit ő is megeszik, de még sincs tele cukorral. Reform ételeim nem mindig aratnak osztatlan siker, sőt "anya, ezt te meg is eszed" felkiáltással és fintorgással adja tudtomra nemtetszését.

Kering a Facebook-on egy lisztnélküli csokitorta recept, melyet némi fenntartással olvastam, tehát sütöttem a születésnap előtti napon egy próbát. Nagyon ronda lett! Nem mintha szó szerint követtem volna a recept utasításait, de gyanítom a recepthez elhelyezett csokitorta fotó teljesen más alapanyaggal készült :) Az íze viszont tökéletes!

Hozzávalók

Süteményhez:

6 tojás
12 dkg vaj
1 evőkanál kakaópor
20 dkg étcsokoládé
3 evőkanál nyírfacukor

Eperkrémhez:

15 dkg natúr kesudió
2 evőkanál olvasztott vaj
20 dkg mélyhűtött eper
1 evőkanál nyírfacukor

Szétválasztom a tojásokat, a fehérjét kemény habbá verem, majd beleteszek 1 evőkanál nyírfacukrot, újra felverem, aztán a következő kanálnyi is mehet bele, újra felverem. A csokit darabokra töröm és a vajjal gőz fölött felolvasztom. Közben a tojás sárgáját a maradék 1 evőkanál nyírfacukorral habosra keverem.

Amikor a csoki egy kissé kihűlt, beleöntöm a tojás sárgáját, utána pedig lassan és kíméletesen :) beledolgozom a felvert habot is. Szilikonos sütőpapírral kibélelek egy kerek tortaformát, beleöntöm a masszát (egészen olyan állaga van, mint az piskótatésztának). 180 °C-os előmelegített sütőben 50 percig sütöm, félidőben azonban a tetejét letakarom alufóliával, nehogy megégjen, megkeseredjen. 

Az eperkrémhez a kesudiót legalább 5 órával előtte beáztatom vízbe, majd lecsöpögtetem, és késes aprítóba öntöm. Rácsurgatom a vajat és krémesre pépesítem. Ezután mehet bele a felolvasztott eper és a nyírfacukor. Egy fél percig még krémesítem, amíg szép, egységes eperkrémmé válik. 

Mivel egybe sütve a "tésztát" esélyem sem volt félbe vágni, megkenni, ezért felkockáztam és az eperkrémet a tetejére, oldalára rákentem. Azt is tudom, hogy a következőt két külön lapban fogom megsütni, így talán torta kinézete lesz a sütinek. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr456959695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása