Diéták és ízek, ahogy én főzök

Zabkása, a tökéletes reggeli

2017. május 22. - Moroandi

afonyas-zabkasa.jpgKamaszkorom óta hosszú idő keresztül kihagytam a reggelit, sokszor észre sem vettem a hiányát, pusztán dél körül a hangosan korgó gyomrom figyelmeztetett rá, hogy most már enni kéne valamit. Aztán számos sikertelen fogyás után rádöbbentem, hogy a lehető legrosszabb, ha a nap első étkezésére valamikor dél táján kerül sor. Ugyanis ilyenkor egész délután azt éreztem, hogy még mindig ennem kéne gyümölcsöt, rágcsát, snacket, bármit.

Viszont, ha reggelizem, nem csak úgy egy-két falatot, hanem megadva a módját az étkezésnek, akkor nem volt szükségem köztes falatozásra. Jöhet rántotta, tükörtojás vagy lágytojás, a ham and eggs pedig hétvégén jelenti a reggeli fénypontját. Az egészséges táplálkozás jegyében a felvágottakat igyekszem a minimális mértékűre csökkenteni. Nyilvánvaló, hogy az évszázados, házi módszerekkel készült, levegőn szárított sonka egy lapon sem említhető az élelmiszeripar húskészítményeivel, azonban Serrano-t sem fogok minden áldott nap reggelizni. A zabkását pedig bármikor meg tudom enni.

Számtalan módon lehet ízesíteni, szinte bármilyen gyümölcsöt elvisel, mégis a bogyós gyümölcsök közül az áfonya, a málna illik leginkább hozzá, de meg lehet bolondítani banánnal, almával, körtével.Az elkészítés annyira egyszerű, hogy még egy rohanós hétköznap reggelen is idő lehet rá szakítani. Egy adag zabpelyhet (4 dkg) felöntünk dupla mennyiségű folyadékkal, ami lehet önmagában víz, keverhetjük fele-fele arányban a tejet és a vizet, vagy készíthetjük tejjel, mandula- vagy kókusztejjel. A kimért mennyiségű zabpelyhet a folyadékkal együtt felteszem lassú tűzre, és gyakori kevergetés mellett kb. 10 percig főzöm. Amikor látszik, hogy magába szívta az összes folyadékot, leveszem a tűzről, belekeverek egy-két teáskanálnyi mézet vagy eritritet, beledobom a gyümölcsöt, és várok még 5 percet, hogy összeálljanak az ízek. Ha annyira rohanós a reggel, hogy ennyire sincs idő, akkor előző este natúr joghurtba keverem bele a zabpelyhet, beteszem a hűtőbe, reggel pedig csak belenyomom a mézet, hozzárakom a gyümölcsöt, és ehetem is, vagy a kedvenc áfonyás müzlimre öntök egy kis tejet, állni hagyom 1-2 percet, amit aztán lezárt pohárba magammal is vihetek.

A bejegyzés trackback címe:

http://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr6112519017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.