Diéták és ízek, ahogy én főzök

Új diéta

2009. június 22. - Moroandi

Honnan is indulhat egy új diéta világhódító útjára, mint az Egyesült Államokból. A neve: Volumetrics, nyilván azért, mert a fogyókúra idején bőségesen ehetünk – na ez már jól hangzik, de hogy lesz ebből súlycsökkenés – azonban meg kell válogatnunk, hogy milyen étel kerül a tányérunkra. Úgy tesztelték ezt az új étrendet, hogy két csoportba osztották a résztvevőket. Míg az első csoport szinte csak alacsony zsírtartalmú ételeket fogyaszthatott (ez sovány húsokat és zsírszegény tejterméket jelent), a második csoport tagjai emellett bőséges mennyiségben ehettek zöldségleveseket, gyümölcsöket, vízben gazdag zöldségeket. Vagyis a második csoport többet ehetett, mint az első, mégis 2 kilóval többet fogyott ugyanannyi idő alatt.

 

A diéta azon az elméleten alapul, hogy ugyanolyan térfogat mellett minden ételnek más a kalóriaértéke. Egyhatodnyi sajtburger és egy tál zöldségleves (szigorúan habarás nélkül) energiaértéke ugyanannyi, mégis a tál leves megtelíti a gyomrunkat, egy darabka sajtburgertől pedig inkább még éhesebbek leszünk. Tehát alacsony kalóriatartalmú ételeket kell fogyasztani, (mintha ezt már hallottam volna valahol) illetve az étkezést salátával, könnyű levessel vagy egy nagy pohár ásványvízzel indítsuk el. Ez a diéta legalább megfelel az egészséges táplálkozás alapelveinek, mivel sok rostban gazdag zöldséget és gyümölcsöt lehet enni, sovány húsokkal kiegészítve, és figyelni kell a többszörösen telítetlen zsírsavak fogyasztására is. A testmozgás itt is erősen ajánlott.

Hogyan sorolják osztályba az élelmiszereket? A képlet egyszerű:

alacsony kalóriatartalom 100g étel 0 kcal - 100 kcal

közepes kalóriatartalom 100g  étel  101 kcal - 200 kcal

magas kalóriatartalom 100g étel 200 kcal fölötti érték.

Vagyis egyszerű ezzel a módszerrel fogyókúrázni, hiszen kötelező feltüntetni az élelmiszerek csomagolásán az energiatartalmat. Elmegyünk nagybevásárlásra, és csak olyan készítményeket vásárolunk meg, amelyben a 100 grammra jutó kalória alacsonyabb, mint 100 kcal. Zöld színű leveles zöldségek mindenképpen kerüljenek a kosárba pl. saláta félék, kelkáposzta, articsóka, uborka, szárzeller, brokkoli, spárga, cikória.

 

A diéta teljes időtartamát 3 részre osztották. Az első időszak 3 hétig tart, és csak alacsony kalóriatartalmú ételeket lehet fogyasztani. Ebben az időszakban indul be a nagymértékű fogyás (brokkolikrémleves, zöldségleves, grillezett csirkemell párolt zöldségekkel).  A második szakaszban, amely 2 hétig tart, már egy-egy étkezést ki lehet váltani közepes kalóriatartalmú étellel, itt a súlyvesztés már lelassul ( gyümölcsleves: sárgadinnyét és mangót felkockázol, hozzáadsz egy pohár natúr joghurtot, egy kis kanál mézet, egy pici citromlevet és összeturmixolod, lehűtöd). A harmadik szakaszban néha megengedhető magas kalóriatartalmú étel elfogyasztása, de alapvetően alacsony és közepes kalóriatartalmú élelmiszereket kell továbbra is enni ( grillezett borjúszelet káposztasalátával).

 

Nem is rossz, kipróbálom.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr721200342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.