Diéták és ízek, ahogy én főzök

Életmódváltás, avagy a sikeres fogyás titka

2009. július 29. - Moroandi

2 kilót fogytam. 2 hónap alatt. Hát ez nem egy nagy teljesítmény, főként, hogy még 8 kiló van hátra. Itt van a rengeteg diéta, a szénhidrát szegény meg a fehérje szegény, ezek jó ideje csatáznak is egymással, mi meg tipródunk, hogy melyiket is válasszuk. Aztán valamelyikhez hozzáfogunk, és a férj hazajön a frissen sült sajtos pogácsával, aminek az illata is élmény, és nesze neked fogyókúra. Persze másnap kicsit kompenzálunk, de ez még sem az igazi. Emlékszel a Nagy Fogyás című fogyókúra valóság show-ra? Norbi vs. Alexandra. A férjem egyik kollégája szerepelt is benne, sőt fogyott is, méghozzá sokat, nagyon sokat. 1,5 év elteltével a leadott súlyát folyamatosan visszahízta. Visszatért ahhoz a rossz étkezési szokáshoz, amivel újra felesleges kilókat szedett magára. 

Mivel a környezetben mindenki tudja, hogy szeretnék leadni a súlyomból, de ez idáig túl nagy eredményt nem tudok felmutatni, orvos barátnőm segítségemre sietett. Kezembe nyomott egy kiadványt, amely az igazi életmódváltásra igyekszik rászoktatni az embert. A legdurvább állítás, ami elgondolkoztató, hogy napi 200 kcal többlet, amit a szervezet nem használ fel, 1/2 év alatt 6 kg zsírszövet-növekedést eredményezhet. Azt tudtad, hogy 1 kg zsírszövet 7000 kcal tárolására alkalmas? Tehát ha 7000 kcal-val többet fogyasztok annál, mint amire a szervezetemnek szüksége van a működéshez, akkor 1 kg zsírt szedek fel magamra. De mennyi kalóriát kell naponta megennem, hogy fogyni tudja? Ehhez először ki kell számolni a testtömeg indexet. Itt találsz hozzá kalkulátort:www.wellnesscafe.hu/

Én ezt már többször megtettem, és túlsúlyosnak számítok, tehát le kell vinni a BMI-t 24 alá. Ezért visszafelé is kell egy számítást végezni: 24*testmagasság méterben*testmagasság méterben= elérendő testsúly (a testtömeg index már a normál tartományba esik). Mivel 160 cm magas? vagyok, ezért nálam ez így néz ki: 24*1,6*1,6=61,44 kg. Ez nem tűnik olyan távolinak, ha követem az útmutatást,  3 hét alatt megvalósítható. Rögtön jobban érzem magam. Ezen kívül egy táblázatból kibubucoltam, hogy a kor, a nem, és a testmagasság alapján 1200 kcal-t ehetek ahhoz, hogy beinduljon a súlycsökkenés. Ja, és az a fránya mozgás. Napi 10000 lépés. A legjobb, hogy Lilivel minden délelőtt megyünk sétálni, ez nálam tempós gyaloglás szokott lenni, csak azt nem tudom, hogy mennyi lépést teszek meg . Lépésszámlálóval rendelkezem, csak éppen lemerült benne az elem, de az ugye könnyen orvosolható. Emellett egy 4-3-2-1 elnevezésű testedzést is be kell iktatni, ami naponta 10 percet jelent. Ennyi ideje mindenkinek van. Mitől 4-3-2-1 a neve?

  • 4 perc aerob edzés
  • 3 perc feszítő gyakorlat
  • 2 perc belsőizom-erősítő gyakorlat
  • 1 perc nyújtás

Természetesen ábrákkal is segítik a testedzést.

Mivel át kell tanulmányozni a étrendet, első olvasásra egy kicsit bonyolultnak tűnik, ezért a diéta indítását hétvégére érdemes tenni. Egyébként ami rögtön megragadta a figyelmemet, hogy lehet nyugodtan étteremben (nem gyors étkezdében) ebédelni, vacsorázni, és nem kell kihagyni a hétvégi családi ebédeket sem. Ez menni fog. Érzem. Szombaton kezdek.

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr391276480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.