Diéták és ízek, ahogy én főzök

Gyümölcsök

2009. augusztus 05. - Moroandi

A szénhidrát szegény diétákban szinte tiltott élelmiszernek számít a gyümölcs. Az Atkins-diéta például az első két hétben szigorúan tiltja a gyümölcs fogyasztását. Ennek következményeként vitamin és tápanyag hiánnyal kell számolnunk, illetve a rostszegény táplálkozás lelassult anyagcserét, végső soron székrekedést okozhat. Hát kell ez nekünk?

Nézzük tehát, hogy milyen gyümölcsből mennyit lehet fogyasztani:

gyümölcs fajtája mennyiség adagonként energia adagonként (kcal)
ananász 2-3 szelet, 12 dkg 70
alma 1 db 65
őszibarack 3 db 65
banán 1 db, 8dkg 75
körte 1 db 75
sárgadinnye 1/3 65
cseresznye 12 dkg 75
kivi 2 db 55
mandarin 3 db 70
narancs 1 db 70
szilva 4 db 65
görögdinnye 1 szelet, 15 dkg 50
szőlő 10 dkg 70
bogyós gyümölcsök 15 dkg 50

 

Egy kis kiegészítés a táblázathoz: némelyik helyen a darabszám mellé súlyt is írtam. Ennek az az oka, hogy nagyon nem mindegy, egy darab banán mekkora, vagy az 1 szelet dinnyét a 10 kg-os csíkosból vágod le vagy a 4 kilós sötét zöldből. Egyébként természetesen a banán, a dinnye héj nélkül értendő. Ne ijedj meg, nem kell állandóan méregetni, egyszer vedd rá magad, hogy mielőtt megeszed, leméred, és utána már szemmértékre meg tudod állapítani, mennyit fogyaszthatsz belőlük. Én a száraz tésztával voltam úgy, hogy mindig többet főztem a kelleténél, ez diétás étrendnél 8 dkg személyenként, vettem egy kis tálkát, abban lemértem a tésztát, ezek után már csak a tálkát meg a szememet használom. A másik megjegyzésem, hogy az energiatartalmat nem kell fejben tartani, csak a mennyiséget, és ez a mennyiség napi adagokra vonatkozik.

Holnap a zöldségeket veszem ehhez hasonlóan górcső alá.

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr471290808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.