Diéták és ízek, ahogy én főzök

Szénhidrátok

2009. augusztus 08. - Moroandi

Amikor a szénhidrát-fogyasztás napirendre kerül, mindig az Atkins-diétára hivatkozom. Az Atkins-diéta arról vált híressé, hogy az első két hétben szigorúan tilos minden fajta szénhidrát fogyasztása, ebbe a zöldség és a gyümölcs is beletartozik, a gabona és kenyérfélék pedig teljesen ki vannak rekesztve ebből az étrendből. A kiegyensúlyozott táplálkozás alapfeltétele, hogy szénhidrátot is együnk, nincs mese, a szervezetnek erre a tápanyagra is szüksége van.

Nyilvánvaló, hogy nem fehér kenyeret, és hozzáadott cukrokban gazdag müzliszeleteket és gabonapelyheket kell fogyasztani. De lehet enni teljes kiőrlésű korpás vagy tönkölybúza kenyeret és zsemlét, durum lisztből készült vagy teljes kiőrlésű lisztből készült száraztésztákat friss paradicsomból készült szósszal. Köretnek a vad rizs, a hajdina, a köles lehet jó választás, az alábbi táblázatból pedig az is kiderül, hogy ezeket milyen mennyiségben lehet fogyasztani.

Szénhidrátok Egy adag mennyisége Energia adagonként
zabpehely 3 evőkanál 110 kcal
teljes kiőrlésű gabonapelyhek hozzáadott cukor nélkül 4 evőkanál 125 kcal
teljes kiőrlésű müzli hozzáadott cukor nélkül 4 evőkanál 140 kcal
tészta teljes kiőrlésű lisztből 4 evőkanál 130 kcal
tészta durumbúzából 4 evőkanál 140 kcal
vad rizs, hajdina, köles 4 evőkanál 140 kcal
korpás/teljes kiőrlésű kenyér 1,5 szelet 140 kcal
korpás/teljes kiőrlésű zsemle 1 db 140 kcal

 

Ha megnézed a táblázatokat, azokat is amelyeket már az előző bejegyzésekben is leírtam, úgy vannak kitalálva az adagok, hogy közel azonos a  kalóriatartalmuk. Így nem kell állandóan kalóriát számolgatni, csak a mennyiséget és a napi adagot kell fejben tartani. 

Húúú, a lényeg majdnem kimaradt, újra beindult a fogyás, 1 hét alatt 1 kg. Nagyon lelkes vagyok. Gyorsan le is fényfépeztettem magam 64 kg-mal, hogy összetudjam hasonlítani  majd 4 hét múlva a következő képpel. A fénykép még a mérlegnél is hitelesebb képet mutat. Természetesen Neked is mutatom a képeket, az első kettőt a bejegyzés alján találod.

Holnap a tejtermékekről készítek táblázatot, és az olajok, olajos magvak és egyéb zsíradékok sem maradhatnak ki.

Ez vagyok 64 kg-mal

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr551296994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.