Diéták és ízek, ahogy én főzök

Omega 3

2009. augusztus 23. - Moroandi

Az egészséges táplálkozás, illetve egy fogyókúra nélkülözhetetlen étele a tengeri hal. Hetente legalább egyszer, de inkább többször kellene belőle fogyasztani, azonban országunk sajnos nem tengerparton fekszik, így elég ritkán jutunk friss, tengeri finomságokhoz. Pedig számos kutatás bizonyítja, hogy azok a nemzetek, ahol sokat esznek ezekből az élelmekből, ott szinte ismeretlen a szívinfarktus, és egyes rákos megbetegedések. Ez az omega 3 zsírsavnak köszönhető.

Az omega 3 egy többszörösen telítettlen zsírsav - a jó zsírok közé tartozik - amelyet a szervezet nem tud előállítani, tehát valamilyen formában hozzá kell juttatni. A sok tartósítószeres, adalékanyagban gazdag élelmiszerek a sejtfalakat megkeményíti. Az omega 3 a sejtfalat újra rugalmassá teszi, így a fontos tápanyagok és vitaminok bejutnak a sejtjeinkbe, illetve az ott lerakódott méreganyagok ki tudnak ürülni, egy szóval méregtelenít. Ez egy diéta alkalmával, amikor a legyengülhetünk a kisebb kalória bevitel miatt, nagyon fontos. Ráadásul ez az a zsírsav, amely fokozza a zsírlebontást, és egyensúlyban tartja a vércukor szintet is. Ezen kívül ismert gyulladás csökkentő hatása is. A fogorvosom mesélte, hogy amikor a kislányát szoptatta, 2 db omega 3 kapszulát szedett folyamatosan, ami bekerült az anyatejbe is, így a baba fogzásnál nem volt annyira nyűgös. Az anyatejjel együtt megkapta az omega 3 gyulladás csökkentő hatását is.

Ha odafigyelsz arra, mi kerül egy bevásárlásnál a kosaradba, feltűnhetett, hogy minden fajta élelmiszerhez plusz vitaminokat adagolnak. A margarin az egyik ilyen termék, amit telepakolnak vitaminokkal, meg omega 3 és omega 6 zsírsavat is hozzáadnak. Na erre orvos barátnőm hívta fel a figyelmemet, hogy omega 6 zsírsav szinte minden olajos vagy zsíros termékben megtalálható, tehát fölösleges pótolni. Sőt az omega 3 omega 6 aránya 1:2-nek kellene lennie, ezzel szemben ez arány 1:10-hez. Ez azt jelenti, hogy az omega 3- ból kellene sokkal többet ennünk. Mit tehetsz akkor, ha szerinted a hal büdös? Válassz valami jó fajta halolaj kapszulát, amit lehetőleg mélytengeri halból vonnak ki, ugyanis a tenyésztett halak hormon készítményeket kapnak a növekedéshez. Ha pedig semmilyen állati eredetűt nem veszel magadhoz, akkor a lenmagból is készítenek omega 3-at tartalmazó étrend kiegészítőt.

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr991333636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.