Diéták és ízek, ahogy én főzök

Az elhízáshoz vezető út

2009. szeptember 07. - Moroandi

Azt hiszed, hogy bizonyos dolgokat nem eszel, vagy nem teszel, akkor biztos nem fogsz hízni. Vannak olyan élelmiszerek, amelyeket egészségesként reklámoznak, és néha még igazak is ezek a hirdetések ilyen-olyan szempontból, azonban még mindig a legegyszerűbb tájékozodás a kalóriaérték figyelembe vétele. Nézd meg, hogy melyek azok az ételek és italok, amelyekről idáig azt gondoltad, hogy ezektől biztos nem fogsz meghízni.

1. Cukros, szénsavas üdítők vs. 100%-os gyümölcslevek

A gyümölcslevek azért egészségesebbek szénsavas, cukrozott társaiknál, mert gyümölcscukrot, vitamint és ásványi anyagokat tartalmaznak, azonban az energiatartalmuk közel azonos.

Tipp: gyümölcslevek helyett frissen préselt zöldségleveket, ásvány- vagy forrásvizet, zöld és gyógyteát igyál.

2. Rengeteg gyümölcsöt eszem, az tuti egészséges

Az biztos, hogy megfelelő mennyiségű vitaminhoz jut a szervezeted, de a banán, a szőlő sok cukrot tartalmaz, tehát korlátlan fogyasztása biztos hízáshoz vezet.

Tipp: lehet 30 dkg málnát, epret, ribizlit, dinnyét enni, vagy 20 dkg szőlőt, szilvát, narancsot, vagy maximum 10 dkg banánt.

3. Állati eredetű zsír helyett növényi olajjal főzök

Az egységnyi kalória értéke szinte ugyanakkora, azonban a növényi olajaknak kedvezőbb a zsírsav összetétele. Ebből is módjával szabad csak fogyasztani.

Tipp: salátához a hidegen sajtolt olajak kiválóak, ilyen a lenmag-, tökmag-, mogyoróolaj, ráadásul a lenmagolaj hatalmas mennyiségű omega 3 zsírsavat tartalmaz.

4. Este 6 óra után már semmit nem eszem

Ez is attól függ, hogy meddig vagy ébren. Ha este 8-kor ágyba kerülsz, akkor tényleg nem ajánlatos későn vacsorázni. Azonban, ha még 5-7 órán keresztül fenn vagy, esetleg még dolgozol is, a szervezet tartalék üzemmódra kapcsol, mert nem jut táplálékhoz.

Tipp: ha sokáig ébren vagy, legalább egyél meg 1-2 natúr joghurtot, és igyál sok vizet.

5. Cukor helyett barnacukrot, esetleg mézet használok

A barnacukor tulajdonképpen a cukorgyártás egyik mellékterméke, tehát még rosszabb minőségű, mint a finomított cukor, az energiatartalma pedig azonos. A méz kalória értéke sem kevesebb, de legalább vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz.

Tipp: ha nem szeretnél felesleges súlyt felszedni, akkor valami nagyon jó minőségű édesítőszert használj, vagy próbáld ki a steviát.

6. Bekapkodok minden bogyót, amire az van írva, hogy fogyasztó hatású

A zöld tea, a káposztaleves, az almaecet kapszulába zárva szintén élelmiszeripari melléktermékek. A zöld teáról már írtam egy hosszabb bejegyzést, részletesen kifejtve a fogyásra gyakorolt jótékony hatását. Azonban fontos megemlítenem, hogy a csak a valódi teafűből frissen elkészített tea az igazi. 

Tipp: felejtsd el a kapszulákat (most a gyógynövény boltosok haragudni fognak), és igyekezz természetes alapanyagokból, finom, friss ételeket és italokat fogyasztani. Ha a mennyiséget is jól választod meg, biztos, hogy hízni nem fogsz, de még egy kis testmozgással kombinálva a fogyás is beindul.

Forrás: Wellnesscafé

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr141366011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.