Diéták és ízek, ahogy én főzök

Körtés zabkása

2010. január 08. - Moroandi

A legjobb reggeli. Egy darabig korpás abonettet ettem, aztán graham zsemlét, meg tönkölyöset, kiegészítve sült csirke- vagy pulykamellel, hogy ne túlsózott, tartósított felvágottakkal indítsam a napot. Kezdem mindegyiket unni. És jött az ötlet, zabpehely. Jó a natúr joghurttal összekevert, aszalt gyümölccsel ízesített is, de a zabkása sokkal finomabb.

 

Körtés zabpehely

Hozzávalók 1 személyre

3 dkg zabpehely

2 dl 1,5 %-os tej

1/2 dl víz

csipet só

1 teáskanál nádcukor

1 kisebb körte, ami kb. 10 dkg megtisztítva, felkockázva

fahéj

A tejet és a vizet a nádcukorral meg a csipet sóval felforralom. Beleöntöm a zabpelyhet, és addig keverem lassú tűzön, amíg híg tejbegrízre emlékeztet az állaga. Lehúzom a tűzről, az apróra kockázott körtét belekeverem, kis fahéjjal ízesítem. Ugyanezt almával, diétás meggybefőttel, bogyós gyümölcsökkel, ritkán banánnal is el lehet készíteni.

A kép jobb fölső sarkában Lili lányom keze, alig várta, hogy kivehesse a körtét a tálkából.

Itt nem tapicskol bele a kajába, csak mosolyog az apjára :)

Jaj, a lényeg: 1 adag 280 kcal-át tartalmaz.


 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr791656361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.