Diéták és ízek, ahogy én főzök

Csicsóka saláta

2015. január 29. - Moroandi

csicsoka-salata.jpgAnyósom már régen mondogatja, hogy minek szedünk ilyen-olyan vitamint, reszeljek le inkább csicsókát, keverjem össze mézzel, citrommal, és már kész is a téli vitaminbomba. Volt bennem némi ellenállás, mert nehéz megpucolni, sőt, ha megszabadítom a héjától, az értékes tápanyagokat is a kukába dobom. Azonban azért, mert rendkívül egészséges, duzzogva bár, de elfogadtam anyósomtól néhány gumót.  

"Igen magas a polifruktozán inulin tartalma, amely meghaladja a 20%-ot is! Ennek az a fő élettani jelentősége, hogy az inulin 96%-a gyümölcscukorrá alakul anélkül, hogy az átalakuláshoz inzulint igényelne, azaz kiváló tápanyag a cukorbetegeknek és az inzulin problémával küszködőknek."Antal Vali

Ezen kívül magas a kálium, kalcium, magnézium, foszfor, cink, B1, B2, niacin és C-vitamin tartalma. A rosttartalma 5-6-szor nagyobb a burgonyáénál, így fokozottam segíti az emésztőrendszer működését. 

Igénytelen növény, ezért azt gondoltam, hogy két-három gumót ledugok a földbe és novembertől már lesz a kertben csicsóka. Ráadásul a napraforgóra hasonlító virágai szemet gyönyörködtetően virulnak az őszi időszakban, már a látvány miatt is érdemes termeszteni. Akár a 3 méteres magasságot is elérheti, így beültetem a kerítés mellé, a szomszéd is hagy gyönyörködjön :)

Hozzávalók:

fejenként 2-3 nagyobb gumó
citrom
méz
só, bors
olíva olaj

Kefével vagy fémszivaccsal alaposan megtisztítom, majd vékony karikákra szeletelem vagy nagy lyukú reszelőn lereszelem. Azonnal citromot facsarok rá, hogy ne barnuljon be. Sóval, borssal beszórom, majd mehet rá egy teáskanálnyi méz, egy evőkanálnyi olaj. Kockáztam hozzá kaliforniai paprikát, de sárgarépát is reszelhettem volna. Az egészet alaposan összekeverem, majd salátalevélre tálalom. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr37119789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nazareus 2015.01.30. 09:29:48

A méz nem jó a cukorbetegeknek, igy aztán ez a saláta se jó. A csicsoka persze attól még jó. Egyébként miért pucolod meg? Én simán, nyersen, héjastul beleapritom a salátába és kész. Persze alaposan megmosom.

Moroandi · https://aloewebshop.hu 2015.01.30. 11:21:00

@Nazareus: Nem a salátától írtam, hogy jó a cukorbetegnek, hanem a csicsókáról. És nem pucolom meg, hanem "Kefével vagy fémszivaccsal alaposan megtisztítom", legközelebb olvasd el még1x :)

Nazareus 2015.01.30. 12:02:24

@Moroandi: Igazad van, bocs, a receptet el se olvastam, csak a cikket (abban irtál megpucolásról).

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.01.30. 15:33:28

A csicsókával csak egy baj van igazán (illetve ha sokat eszel belőle), hogy az emberi szervezet nem képes megemészteni önmagában. Az emésztést igazából a vastagbélben lévő bacik végzik el. Ők alakítják át emészthető anyaggá. Ezzel csak az az egy baj van, hogy mellék termeként rengeteg gázt is csinálnak. Egyébként a csicsóka kimondottan jó mint pre-biotikum (baci kaja).