Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Durum tészta sk.

2010. február 05. - Moroandi

Arra gondoltam, hogyha a kenyérsütés nem olyan bonyolult, és elég gyakran szoktam készíteni, akkor akár tésztát is gyúrhatnék saját kezűleg (sk.). Keresztanyám régen mindig házi tésztát készített, ugyanis keresztapám rendkívül finnyás volt, és meg nem ette az üzletben vásárolt száraztésztát. Mióta keresztapám meghalt, magának nem gyúr, ő is hiper-szuper-valamilyen marketben szerzi be a mákos tésztának valót. Én meg most vettem a fejembe, hogy tojás nélkül, csakis durum lisztből saját készítésű tésztát fogok ebédelni. Egyenlőre megelégedtem a széles metélttel, de már tudom, hogy jövő héten lasagne-t, meg raviolit vagy tortellinit fogok főzni.

Durum tészta sk.

Hozzávalók 1 adaghoz

10 dkg durum liszt (tésztalisztet nem kaptam, így sima durum lisztből készítettem)

kb. 0,5 dl víz (egy pár cseppel többet raktam bele, mert nem akart összeállni)

csipet só

A mártás

1 gerezd fokhagyma

1 szál újhagyma

fél csokor petrezselyem

néhány bazsalikomlevél

2 teáskanál olívaolaj

csipet tengeri só

csak az íze kedvéért kevés reszelt sajt, de elhagyható, nélküle is nagyon finom

A tészta nagyon egyszerű, a 10 dkg liszthez a vizet hozzáöntöttem, egy csipet sóval megízesítettem, és addig gyúrtam, míg gombóc lett belőle. Fél órát pihentettem. Elővettem a nyújtófámat, és hajszálvékonyra nyújtottam a tésztát. Egyéb szerszámom nem volt, így a pizzavágót vettem kézbe, és azzal csíkoztam fel. Közben vizet forraltam, dobtam bele egy csipet sót, meg a metéltet. 5 perc alatt készre főtt. Közben elkészítettem a mártást is. Na jó, azért mártásnak túlzás nevezni, inkább a tészta ízesítőnek hívnám. Egy teáskanál olajon megpirítottam az apróra vágott fokhagymát, rádobtam a felkarikázott újhagymát, egy pici vizet öntöttem alá, hogy ne legyen nyers íze. Amikor lefőtt a víz róla, 1-2 perc, akkor levettem a tűzről, rádobtam az elnagyoltan felvagdalt petrezselymet és bazsalikomot. Addigra a tészra is megfőtt, leszűrtem, beleforgattam a fűszeres olajba, tányérra szedtem, kis extra szűz olívaolajjal meglocsoltam, a tetejét pedig reszelt sajttal megszórtam.

1 adag 390 kcal-t tartalmaz.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr871731764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsuzso1981 2010.02.05. 17:31:54

Leírhatnád az összetételét! Van tésztagéped?

Moroandi · https://aloewebshop.hu 2010.02.05. 18:42:24

@zsuzso1981: Szia! A tészta az ennyi, 10 dkg durum liszt, 0,5 dl víz, csipet só, kézzel összegyurmázom, 1/2 órát pihentetem, utána nyújtófával kinyújtom. Sajnos nincs tésztagépem, de már látom, hogy ez lesz a következő konyhagép, amit feltétlenül muszáj lesz beszereznem :)))
Ja, ez egy adag tészta, tehát annyiszor 10 dkg liszt, meg 0,5 dl víz, amennyi személyre főzöd.

zsuzso1981 2010.02.05. 20:12:35

Na, ezt kipróbálom!
süti beállítások módosítása