Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Bajor rozskenyér

2010. január 13. - Moroandi

Kenyér! Kenyér? Fogyókúra alatt kenyér? Igen, kenyér! Ha megnézed bármelyik liszt energiatartalmát, 10 dkg kb. 350 kcal körül van, és teljesen mindegy, hogy finom liszt vagy teljes kiőrlésű tönköly. Akkor miért halljunk minden honnan, hogy a teljes kiőrlésűt válasszuk? Ez biztos egy nagy kereskedelmi összeesküvés, megint el akarnak adni nekünk valamit, mi pedig megvesszük (bevesszük).

 

Mégis rengeteg pozitív élettani hatása van a teljes kiőrlésű lisztből készült kifli, zsemle, kenyér fogyasztásának:

  • lassabban emelkedik a vércukor-szinted, és lassabban is fog süllyedni, tehát később érzel újra éhséget (legutóbb a Norbi Update Pékség hálózat reklámozta így magát: mérd meg a vércukor-szintedet egy update péksüti elfogyasztása után 1/2 órával, majd ismételd meg másnap hagyományos, tehát fehér lisztből készül pékáru elfogyasztása után. Vajon megcsinálta valaki?)
  • mivel a teljes kiőrlésű liszteknek magas a rosttartalmuk, a sok folyadékfogyasztással kombinálva, kipucolja a beleket, és meggátolja a zsírok felszívódását
  • és nem utolsó sorban több vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak.

Tehát rozskenyeret sütöttem a fogyókúra-verseny 3. napján!

Hozzávalók

40 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt

10 dkg fehér liszt

2 dl langyos tej

50 ml víz

30 ml olívaolaj

1 teáskanál nádcukor

2 teáskanál só

1 mokkás kanál őrölt kömény

2,5 dkg friss élesztő

A fent felsorolt sorrendbe egy mély tálba öntöttem az összes hozzávalót, és a kézi mixer dagasztó karjával 10 perc alatt összekevertem a tésztát. A sütőt 50 C°-ra melegítettem, az aljába egy lábos vizet is betettem, majd amikor felmelegedett, lekapcsoltam. Mehet a tészta a langyos, párás sütőbe kelni, úgy másfél órára. Amikor letelt az idő, lisztezett gyúródeszkán átgyúrtam, és megformáztam, majd újabb 40 perc kelesztés következett. Ezután már csak a sütés következett, 40 percig 180 C°-os előmelegített sütőben.

 Ja, sütés előtt még megszórtam a tetejét liszttel.

Az egész kenyér kalóriatartalma 2019 kcal, azonban legalább 20 szeletet lehet belőle vágni, tehát 1 szelet kb. 100 kcal.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr911670018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.01.30. 00:11:35

Tisztelettel érdeklődöm, hogy a fotó honnan származik? Miért kell liszttel megszórni a kenyér tetejét? Tuti-e a lisztek aránya? Ugyanis én azt tapasztaltam, hogy ha a rozsliszt ugyanannyi, vagy több mint a búzaliszt, akkor a tészta kegyetlenül ragad és nem kel meg rendesen, a belseje meg akkor is folyik, ha kívülről már szenesedik.

Végül: honnan az információ, hogy a rostok meggátolják a zsírok felszívódását?

Moroandi · https://aloewebshop.hu 2010.01.30. 08:34:44

Szia Medwe!
A fotó az enyém, minden recept, amit itt közzé teszek, azt el is készítem, és a fényképen ezt láthatod.
Pékségből származó szokás, hogy a rozskenyeret liszttel megszórják, így különböztetik meg a többitől.
Amit leírtam receptet, a kenyér ez alapján lett megsütve. De a barátnőm például több folyadékot adott hozzá, mert nem állt össze a tészta. Különböző malmok lisztjei eltérnek egymástól, így elképzelhető, hogy a folyadék mennyiségén változtatni kell.
Minden fogyókúrás étrendben javasolják a magas rosttartalmú ételek fogyasztását vagy rosttabletta szedését a zsírok felszívódásának gátlására és béltisztításra. Ez egy köztudott tény, a neten is utána tudsz nézni, de bármelyik dietetikus vagy természetgyógyász ugyanezt fogja mondani.
Remélem, hogy sikerült minden kérdésedet megválaszolni, ha még maradt valami, írj!
Üdv, Andi
süti beállítások módosítása