Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Olívás tönköly bagett házi pesto-val

2010. február 07. - Moroandi

Maradt még egy kevés öregtészta a hűtőben, viszont az összes tönköly meg graham és hasonló zsemlék, kiflik elfogytak a fagyasztóból. A tönköly zsemle és kenyér már önmagában uncsi, inkább bagettet kívántam, amibe zöld olívabogyót aprítottam. Aztán eszembe jutott, hogy milyen régen ettem pesto-t. Persze, amikor vennék fenyőmagot, akkor tuti, hogy nem kapok, több kilométert meg csak nem autózok egy zacskó magért. Valami rémlett, mintha Stahl Judit műsorában láttam volna egy pórias változatot, fenyőmag helyett kesudiót használt, a bazsalikomot pedig sok friss petrezselyemre cserélte. Meg is találtam a receptes dossziémban a leírását.

 

Olívás tönköly bagett házi pesto-val

A bagett hozzávalói (6 db lesz belőle)

350 g teljes kiőrlésű tönköly liszt

200 ml langyos víz

30 g vaj

1 teáskanál sovány tejpor

1 teáskanál nádcukor

1 teáskanál tengeri só

1,5 dkg élesztő

1 marék öregtészta

pár szem zöld olívabogyó

Az összes alapanyagot egy mély tálba zuttyintom, és a kézi mixer dagasztókarjával addig kavarom, míg egy helyes kis gombóc lesz belőle. A sütő aljába egy tál vizet teszek, és bekapcsolom 50 C°-ra. Amikor felmelegedett, beteszem a tésztát kelni, úgy 1 órára. Az idő letelte után a tésztát átgyúrom, 6 részre vágom, hengereket formázok belőle, és 40 percre visszarakom a sütőbe kelni. Amikor újra megkeltek a bagettek, a sütőt 180 C°-ra melegítem, és 35-40 perc alatt készre sütöm. Sütés után rácsra teszem őket hűlni, hogy az aljuk ne nedvesedjen be. 

A pesto

Az eredeti alaprecept friss bazsalikomból, fenyőmagból só, fokhagyma és olívaolaj hozzáadásával készül.

A pórias változat hozzávalói

1 csokor friss petrezselyem

5 dkg natúr kesudió

egy csipet durva szemű tengeri só

1 gerezd fokhagyma

30 ml olívaolaj

Minden hozzávalót a turmixgépbe öntök, és krémes állagúra pépesítem. Amikor végre kihűlt a bagett és ketté tudtam vágni, a forró szendvicssütőben a vágott felét megpirítottam, és a pesto-val megkentem. Apró szemű fürtös paradicsommal és néhány szem madársalátával isteni finom lett.

Amikor a fotókat készítettem, nagyobb lányom, Dorina megszólalt: "Anya, látszik rajtad, hogy nagyon szeretsz főzni!" :))). Igen, a végeredményt szeretem, ami szépséges és finom.

1 adag 275 kcal-t tartalmaz.

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr781735898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása