Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Pünkösdhétfő

2009. június 01. - Moroandi

Mára grillezést terveztünk. Szakad az eső. Van egy kis fedett teraszunk, oda be lehet húzódni, és a férjemnek sem lesz melege a grillsütő mellett állva. Azért nem szeret grillezni, mert mindig 35 C° fok van árnyékban, amikor pont kitalálom a sütögetést. Most majd melegszik mellette. Ma is együtt reggelizett a család. A 7 éves nagyobb lányom, Dorina muffint reggelizett, amit tegnap sütött az édesanyám. Ezt sem kóstoltam meg. Nagyon büszke vagyok magamra.

 

Reggeli

 

2 szelet tönkölybúza kenyér

2 szelet pulykapárizsi

¼ kígyóuborka szeletelve

 

Ebéd

 

Grillezett tarja és szűzérme

 

4 szelet tarja

2 szelet szűzérme

Mustár

Bors

Olaj

2 db paprika

2 db paradicsom

1 db kígyóuborka

1 kg újburgonya

Olívaolaj (extra szűz)

Balzsamecet

petrezselyem

 

A tarját és a szűzérmét vékonyra klopfoltam, és már 2 nappal ezelőtt mustáros, olajos pácba elraktam. Nem szeretem, ha a grillezett húsnak füst íze van, ezért alufóliába csomagolom, előtte azonban megszórom sült hús fűszerkeverékkel. Tudom, hogy  a mesterszakácsok fanyalognának, de a Kotányi nem vált volna ilyen nagy céggé, ha mindenki frissen tépett zöldfűszert használna. Szerintem jó ízhatást lehet elérni ezekkel a fűszerekkel is. Ami még nagyon finom: a Lucullusnak van sült krumpli fűszerkeveréke, de én ezt nem burgonyára használom, hanem a rántott húsokat szoktam vele megszórni só helyett, panírozás előtt. Elkalandoztam. Amikor kifehéredett a faszén, ráteszem a fóliába csomagolt húsokat, 10 percig sütöm az egyik, majd a másik oldalát, a férjem felügyeli, hogy ne száradjon ki. Az új krumplit is fóliába csomagolom, és mehet be a parázsba. A paprikát és paradicsomot félbevágom, ezt nem rakom fóliában, csak pucéran a rácsra, és készítek hozzá öntetet.

Öntet: 2 evőkanál olívaolajat, 1evőkanál balzsamecetet, 1 teáskanál mustárt, fél csokor friss petrezselymet összekeverek, és beteszem a hűtőbe tálalásig. A kígyóuborkából salátát csinálok: az uborkát leszeletelem, lesózóm, ¼ óráig állni hagyom, majd kicsavarom. Hagyományos ecetes, cukros levet kap, meg egy kis tejfölt a tetejére.

Ebből az egészből én a szűzérmét ettem grillezett zöldséggel. No krumpli, no ubi sali.

 

 

Annyira jól sikerült az ebéd, hogy muszáj volt 2 kocka étcsokit ennem. Mostanában olvastam, talán a Wellness Magazinban, hogy jó minőségű, legalább 70 % kakaó tartalmú étcsokoládét lehet enni, ha nagyon rám tör az édesség utáni vágy. Kompenzáltam a vacsorával, csak egy epres fogyókúrás turmixot ittam.

 

A mozgás ma is elmaradt, de teljesen.

 

Te ittál már fogyókúrás turmixot? Ha igen, mi volt a tapasztalatod?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr171157381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása