Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Marhaszelet vadas mártásban

2010. január 31. - Moroandi

 

Ritkán eszem marhahúst. Tulajdonképpen idejét nem tudom, hogy mikor ettem utoljára. A bélszínt nem szeretem, mert rosszul vagyok, ha csöpög a közepéből a vér, a jól átsütött meg rágós. Két ételt készítek nagy ritkán, az egyik a marhapörkölt, ennek nincs diétás változata :), a másik a párolt marhaszelet vadas mártásban. A párolt marhahús önmagában nem hizlal, a mártást pedig igyekeztem úgy elkészíteni, hogy kevés liszttel mégis sűrű krémet kapjak.


 

Marhaszelet vadas mártásban

Hozzávalók 4 személyre

60 dkg sovány marhahús (ez nálam most gömbölyű felsál)

1/2 kg sárgarépa

2 db fehérrépa

1 vöröshagyma

1 evőkanál olaj

2 teáskanál nádcukor

tengeri só

néhány szem egész bors

2 babérlevél

2 teáskanál 12 %-os tejföl

2 teáskanál liszt

1 teáskanál mustár

pici ecet

A hússzeleteket megsózom, és mind a két oldalát egy kanál olajon megpirítom. A répákat és a hagymát nagy lyukú reszelővel a robotgépben ledarálom. Egy lábosban a cukrot elkezdem olvasztani, majd ráöntöm a lereszelt zöldséget, megsózom. Addig párolom, amíg elkezd levet ereszteni, ennyi idő alatt a hús is megpirul, majd a zöldséget a húsra zúdítom. Szórok bele néhány egész borsot, és dobok rá babérlevelet. Felöntöm annyi vízzel, hogy éppen ellepje, és a hús minőségétől függően 1,5-2 órát lassú tűzön főzöm. Amikor a hús megpuhult, kiszedem belőle a borsokat és a babérlevelet, kiveszek egy tálba két merőkanálnyit zöldséget, és botmixerrel pürésítem, így kevesebb liszt kell a sűrítéshez. (Ha nem szeretnél a mártásban zöldségdarabokkal találkozni, akkor a hússzeleteket kivéve az egész mártás össze lehet turmixolni.) A pürét visszaöntöm a lábosba, és elkészítem a habarást. A lisztet a tejföllel csomómentesre keverem, megízesítem a mustárral, a zöldség levével felhigítom, majd habverővel újra elkeverem. A húsos zöldséget leveszem a tűzről, hozzáöntöm a habarást, elkeverem benne, és a tűzre visszatéve addig forralom, amíg besűrűsödik. Pici ecettel pikánsabbá lehet tenni a mártást.

1 adag 275 kcal-át tartalmaz+2 szelet korpás abonett.

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr481717378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása