Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Sushi ihlette

2015. március 09. - Moroandi

sushi.jpgAz rendben, hogy a sushi nagyon trendi, de még egészséges is. Főként, ha a Magyarországon kizárólag a Metróban kapható friss nyers lazacot füstöltre cseréljük, hiszen nem jutunk el mindennap a nagyker-be vásárolni, a friss hal pedig elengedhetetlen része a sushinak. A rizs ízesítésére használt cukrot pedig xilittel vagy agave sziruppal váltjuk ki. Igaz, hogy így már csak gyenge mása a sushinak, mégis rendkívül ízletes. 

Hozzávalók

1 csésze kerek szemű rizs
1 evőkanál rizsecet
1/2 evőkanál himalája só
1 evőkanál xilit vagy agave szirup
fekete és natúr szezámmag
10 dkg füstölt lazac
wasabi 
szójaszósz

Először a rizs alaposan átmostam hideg vízben, egészen addig, amíg teljesen áttetsző lett a víz, majd másfélszeres mennyiségű vízben alacsony hőfokon 20 perc alatt készre pároltam. Utána 30 percet még pihentettem, majd átkanalaztam egy üveg tálba. A rizsecettel, himalája sóval és sziruppal kikevert öntetet rálocsoltam, alaposan összekevertem. Makit és temakit nem készítettem, mert ugyan a nori lap is a szuperegészséges algából készült, nekem mégsem ízlik. Tehát maradtam a sushinál, vizes kézzel a rizs feléből krokett alakú kupacokat formáltam, rákentem egy pici wasabit, rásimítottam a lazacot. A maradék rizshez hozzászórtam a szezámmagot, alaposan átkevertem, majd a henger alakú tálalószettemben megformáztam, hogy legalább a formája emlékeztessen a makira, ennek a tetejére is került wasabi és apróra vágott lazac. Szójaszósszal tálaltam. 

Mikor elkészült, rájöttem a lényegre, a sushi algával vagy anélkül, de gluténmentes, egyétek bátran.

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr247254403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása