Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Fogyás gyorsan

2009. augusztus 19. - Moroandi

Az első várandósságom alatt híztam 14 kg-ot, a szoptatás alatt meg még 2-őt. Észre sem vettem. Elhittem, amit a barátnőim mondtak, hogy a szoptatás alatt majd lefogyok, ezért nem figyeltem az étkezésemre, minden megettem, ami szembejött. Tél volt, kényelmes vastag ruhákban jártam, mérlegre nem álltam rá. Azt nem mondom, hogy tükörbe sem néztem, de a tükörben nem észleli az ember a változást. A fénykép, az már igen. A két meghatározó élmény, ami fogyás elhatározásához vezetett egy fotó, ahol hátulról vagyok lefényképezve, és a barátnőm mérlege, ami döbbenetemre 73 kg-ot mutatott.

 
Na olyan gyorsan még soha nem határoztam, hogy le kell fogyni, még hozzá minél hamarabb. Mindent bevetettem a cél érdekében, a Norbi Update étrendtől Rubint Réka DVD-ig. 3 hónap alatt fogytam 8 kilót, és utána még 3-at. Nyárra 62 kg-ot mutatott a mérleg. Ja, hogy ez lassú fogyás és nem gyors? Lehet, de ezt a testsúlyt sikerült is megtartanom egészen a második terhességemig. A gyors fogyás – heti 1 kg-nál több – víz és izomvesztésből adódik. Ráállsz a mérlegre, és örülsz, hogy jóval kevesebbet mutat, mint az előző héten, de sajnos a zsírszövet szinte semmit nem csökken.
 
A gyors fogyás mellékhatásai
 
Ha gyors eredményre vágysz, drasztikusan csökkented a kalória bevitelt. Szervezeted ezt úgy érzékeli, hogy nincs tápanyag utánpótlás, így gazdaságosabban használja fel a kalóriát, vagyis tartalék üzemmódba kapcsol. Azt a kevés élelmet, amit megeszel, a tested gyorsan elraktározza. És honnan jut a szervezeted könnyen energiához? Az izmaidból. Szép, karcsú szeretnél lenni, de az éhezéssel az izmaid csökkeni fognak, a zsírszövetek pedig maradnak. Láttál már vékony lányokat, akiknek olyan löttyedt volt testük? Ráadásul, mi nők úgy vagyunk összerakva, hogy mindig szükségünk van egy kis kajára. Ha nem eszünk, akkor rossz a kedvünk, minden apróságra ugrunk, hisztizünk. Nem csak mi látjuk ennek a kárát, hanem a családunk is. Tehát nem az számít, hogy mit mutat a mérleg, hanem, hogy feszes, formás alakod van, és kicsattanó életerő érzel magadban (én is ezért küzdök). Ezt csak kiegyensúlyozott táplálkozással, és hozzád illő rendszeres mozgással tudod elérni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr791324007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása