Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Csirkehúsos lasagne

2010. március 03. - Moroandi

Tésztagépet még nem sikerült szereznem, de az első próbálkozásom olyan jól sikerült, hogy gondoltam, megpróbálok lasagne-t készíteni. Annyira egyszerű volt a tésztagyúrás, hogy újra neki estem (na jó, a nyújtás már melós volt egy kicsit). Az eredeti recept szerint darált marhahúst kellett volna használni, ezt én csirkére cseréltem. Méghozzá combra, nem a száraz csirkemellre. Kalóriatartalomban nincs is olyan nagy különbség, 10 dkg csirkemell 110 kcal, ugyanennyi csirkecomb lebőrözve 132 kcal. 

 

Csirkehúsos lasagne

Hozzávalók 4 személyre

A tésztához

20 dkg durum liszt

1 dl víz

2 csipet só

A szószhoz

25 dkg darált csirkecomb

40 dkg paradicsom

friss bazsalikom

1 fej vöröshagyma

1 gerezd fokhagyma

olívaolaj

tengeri só

frissen őrölt bors

A besamelhez

1 dkg vaj

1 dkg teljes kiőrlésű liszt

3 dl meleg tej

5 dkg sovány sajt a mártásba + 5 dkg a lasagne tetejére

A tésztát a vízzel és a sóval gombóccá gyúrom, és fél órát pihentetem. Amíg pihen a tészta, a szószt és a besamelt készítem el. Ekkora mennyiségű húshoz nem veszem elő a húsdarálót, csak lebőrözöm, kicsontozom, és apró kockára vágom. A vöröshagymát feldarabolom, olajon megdinsztelem, rányomom a fokhagymát, majd mehet rá a hús is. Addig keverem, amíg a hús egyenletesen kifehéredik. A paradicsomot leforrázom, lehúzom a héját, és ezt is kis kockákra vágom fel, majd hozzáöntöm a húshoz. Sóval, borssal, friss bazsalikommal ízesítem, és addig főzöm, amíg besűrűsödik. A besamelhez a vajat felolvasztom, a lisztet belekeverem, fehéredésig hevítem, majd leveszem a tűzről, fogok egy habverőt, és a meleg tejet lassan hozzáöntöm, viszont a habverővel gyorsan keverem, hogy ne legyen csomós. A reszelt sajtot beleszórom, és addig kavargatom, amíg a sajt elolvad benn. Mire kész a két mártás, addigra nyújthatom a tésztát. Egy tűzálló tálat vékonyan kivajazok, az aljára a paradicsomos mártásból öntök egy keveset, majd ráfektetem a kinyújtot, és téglalapokra darabolt tésztát. Utána ismét a paradicsomos mártás következik, rá a besamel, majd újra tészta. A tetejére mindkét mártásból kenek egy keveset, és megszórom sajttal. 200 C°-os előmelegítette sütőben 35-40 perc alatt készre sütöm.

 

1 adag 426 kcal.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr951806230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása