Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Gluténmentes diéta

2014. november 10. - Moroandi

glutenmentes-fasirt.jpgHála Istennek a családomban senkinek sincs ételallergiája, de azt vettem észre, hogy a környezetemben egyre többen panaszkodnak ilyesmire. Barátnőm kislánya, Zsuzsi, a nagylányom évfolyamtársa, Mazsi gluténmentes diétára van fogva. Kicsit utána olvastam, egyrészt azért, hogy meg tudjam kínálni Zsuzsit valami nasival, ha átjön vendégségbe, hiszen bármilyen nasi jutott eszembe, az mind búzalisztből készül, másrészt olyan kósza hírek is jutottak a fülembe, hogy a glutén akár a fogyás útjában is állhat. 

Régebben lisztérzékenységnek hívták, sokan még most is így nevezik, de glutént kizárólag a búza, a rozs, a tönkölybúza, és az árpa tartalmaz, így nem minden lisztre igaz az allergizáló hatás. A zabról megoszlanak a vélemények, hiszen betakarítás és feldolgozás közben nagy esélye van a szennyeződésnek. Minden esetre szakemberek azt javasolják, hogy vagy ne próbálkozzanak a gluténérzékenyek zabból készült ételek fogyasztásával, vagy tiszta forrásból származó zabterméket vásároljanak.

Azt gondoltam, hogy kíváncsiságból két hétig gluténmentes ételeket eszem. Mi az, amit tesztelek? Felfedezek-e bármilyen pozitív változást a bőrömön, hajamon, körmömön, tapasztalok-e némi súlycsökkenést. Az első étel, amit készítettem: gluténmentes fasírtgolyók.

Az első adag annyira finom lett, hogy alig bírtam lefényképezni, a gyerekek az egész adagot pillanatokon belül elpusztították. A másodikat viszont elbaltáztam, kifelejtettem belőle a hagymát! Ó, bakker, az a fasírt lelke! Nem hagytam kárba veszni, hagyma chutney-t készítettem hozzá. 

Hozzávalók 4 személyre

20 dkg sovány darált sertéshús
20 dkg sovány darált marhahús
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
petrezselyem
majoránna
tengeri só, frissen őrölt bors
1 tojás
gluténmentes zsemlemorzsa

A vöröshagymát finomra aprítom vagy lereszelem, a fokhagymát átnyomom, és minden hozzávalót egy tálban alaposan összekeverem. Annyi zsemlemorzsát adok hozzá, amennyivel jól formázhatóvá válik. A kis gombócokat a végén meghempergetem a maradék morzsában, és közepes hőfokon kb. 8-10 perc alatt kisütöm. 

glutenmentes-fasirt1.jpg

Az első adagot párolt cukkinivel tálaltam volna, ha nem fogy el viharos gyorsasággal, a második csicsókapürével és hagyma chutney-val került a tányérra. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr966881353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása