Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Calabriai csirkecsíkok

2011. február 21. - Moroandi

Február elején Siófokon töltöttünk néhány napot egy remek wellness szállodában. Az ellátás fantasztikus volt, "All Inclusive Light", reggeli, ebéd, vacsora, svédasztalos rendszerben. Tehát sokféle, változatos kaja, nagy mennyiségben :). Valahogy az évezredek során belénk kódolták, hogy amikor ennivaló van, akkor azt el kell fogyasztani, mert soha nem lehet tudni, mikor tör ki egy háború, egy járvány, egy éhínség. Ezért egy büfévacsoránál, de még egy reggelinél is tuti többet szedek a tányérra, mint azt itthon tenném (az én génjeimbe is ez van kódolva). Szerencsére a varázs 1-2 nap alatt elmúlt, így már harmadik nap visszatértünk a saját, jól bevált étrendünkhöz. Míg második este marhapörkölt került a tányéromra (ki szedhette ezt ki nekem?), a többi étkezésre sovány húsokat, halakat választottam zöldségkörettel. Mivel az olasz konyha egyébként is közel áll hozzám, így a calabriai húscsíkok ízlett a leginkább. Ezt a diétás receptet el is hoztam magammal.

Hozzávalók 4 személyre

1 db csirkemell filé

2 fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

2 db cukkini

2 db paprika

2 db paradicsom

4 szál sárgarépa

20 dkg csiperke

1 evőkanál olívaolaj

frissen őrölt bors

tengeri só

1 csokor kakukkfű

A szállodában szűzérméből készítették, ezt én lecseréltem csirkemellre, azonban filézett csirkecombból is kiváló lehet. Az olajon a húscsíkokat lepirítom, majd tányérra szedem. Ugyanebbe a serpenyőbe megdinsztelem a cikkekre vágott hagymát, majd rádobom a felcsíkozott paprikát, a felkarikázott sárgarépát, és visszalapátolom a csirkemellet, sózom, frissen őrölt borssal megszórom. Kb. 10 percig együtt párolom őket, aztán mehet rá a héjától megfosztott, felkockázott paradicsom, a cukkini és a megtisztított csiperke. Ha apró szemű a gomba, fel sem darabolom. A csokor kakukkfüvet egybe beledobom, a levélkék lefőnek a fás szárról, így csak a kopasz szárakat kell kiszednem a végén. Annyi időt hagyok, hogy a paradicsom-gomba páros elpárologtassa a levét, az egész nem tart tovább 25-30 percnél. A szállodai verzióban volt padlizsán is, de azt kihagytam, mert egyszerűen nem kaptam a zöldségesnél. Grillezett zöldségekkel tálalom.

 1 adag 320 kcal-t tartalmaz körettel együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr912676297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása