Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Bagett tönkölylisztből

2015. január 28. - Moroandi

zabpelyhes-gyokerkenyer.jpgGyökérkenyérnek indult, bagett lett belőle. A svájci eredetű pain paillasse  - nyilván azért, mert trendi - meglehetősen borsos áron kapható jó nevű pékségekben. Mivel még soha nem sütöttem, azt gondoltam, hogy ezt is muszáj kipróbálni. Annyi különféle recepttel találkoztam, hogy nehéz volt eldönteni melyiket süssem meg, természetesen teljes kiőrlésű változatban.

A receptekben egy közös jellemző mindenképpen fellelhető: ez egy dagasztás nélküli kenyér. Van, aki természetes kovásszal készíti, van aki élesztővel. A kovász készítéséhez hozzá sem fogtam, kizárt dolog, hogy napokon keresztül érleljem és etessem. Biztos, hogy elfeledkeznék róla. Maradt az élesztős változat.

Hozzávalók:

15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
1,2 dkg friss élesztő
2 dl langyos víz
1 tk. só
a lisztezéshez cirokliszt
szóráshoz zabpehely

Elkeverem az élesztőt a langyos vízben, hozzá adom a liszteket, a sót, fakanállal elvegyítem, és letakarva, langyos helyen 24 órát pihentetem. Másnap a gyúródeszkát cirokliszttel alaposan beszórom, szilikon lapáttal a tésztát kikapargatom a lisztezett felületre, széltében hosszában behajtogatom, majd négyszer-ötször megcsavarom. Lisztezett konyharuhában még addig pihentetem, amíg a sütőt 200 °C-ra felmelegítem. Mire a sütő kellő hőmérsékletű lett, a gyökérkenyér csavarása eltűnt! A tészta úgy döntött, hogy inkább bagett formát vesz fel. A tetejét megspricceltem vízzel, megszórtam zabpehellyel, és 30 perc alatt készre sütöttem. Igazi, ropogós héjú, dagasztás nélküli kenyér lett belőle. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr897117127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása