Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Az életmódváltás morzsái 1.

2009. augusztus 03. - Moroandi

A lépésszámlálóm működik, most már legalább tudom, hogy Lilivel simán lesétálom a napi 10000 lépést. Az ehhez kapcsolódó 10 perces edzést még nem sikerült a mindennapjaim részévé tenni. Pedig tényleg annyira kevés idő kell hozzá, keresem a tuti időpontot, amikor nem zavar senki. Ez egy 1 éves gyerkőc mellett csak alvásidőben lehetséges.

 

Legalább háromszor átolvastam a kiadványt, amit orvos barátnőmtől kaptam, de most már összeállt a kép. Az élelmiszerek fajtánként adagokra vannak felosztva, tehát annyit kell megjegyeznem, hogy pl.

1 adag állati fehérje 12,5 dkg sovány húsnak felel meg,

2 adag gyümölcsöt lehet enni, tehát 2 almát vagy 3 őszibarackot vagy 1 szelet görögdinnyét.

1 adag  párolt zöldség = 20 dkg spenót, articsóka, póréhagyma, padlizsán, paradicsom, cukkíni, spárga, sárgarépa,

szénhidrátból is 2 adagot kell enni naponta, mondjuk reggel 3 kanál zabpelyhet, ebédre 1 db korpás vagy teljes kiőrlésű zsemlét, amiből szendvicset készíthetünk.

Bonyolult? Hát elsőre meg másodikra is annak tűnik, de egy kis gyakorlattal könnyen megjegyezhető. Jaj, a turmixról majdnem megfeledkeztem. Az életmódváltás bevezető szakaszában, ami az első három hét, két étkezést ki lehet váltani fehérje turmixxal. Na, amikor ezt meghallottam, rögtön azt gondoltam, ez már nem is nekem való. Ha még nem jöttél volna rá, én szeretek enni. Szeretem a főzés közben keletkező finom illatokat, (na jó a kelkáposztáét annyira nem) a szépen terítettet asztalra tálalt ennivaló látványát, és a számban összeolvadó ízeket. Egy turmix ilyet nem tud. De a jó hír, hogy pl. a reggeli elfogyasztott turmix mellé lehet enni egy kis gyümölcsöt, vagy a kedvencemet, a korpás abonettet, amiből 1 szelet csak 22 kcal-t tartalmaz. Vékonyan megkenem margarinnal, (szigorúan transzzsír-mentessel) és ráteszek egy vékony szelet sovány sajtot. Ebédre meg a turmix kiegészítéseként a fentebb említett korpás zsemléből készült szendvicset lehet enni. Vacsorára grillezett hús vagy halszelet zöldségkörettel maga a mámor. A legjobb az, hogy a sorrend felcserélhető, azért vannak kitalálva az adagok. Tehát, ha ebédre szeretném a főtt ételt enni és vacsorára a turmixot, ennek semmi akadálya, a lényeg, hogy a mennyiséget kell betartani. Ez nekem nagyon bejön, ugyanis este nagyon ritkán van időm magamnak külön főzni, a turmix gyors, kényelmes, dobtam hozzá szombaton egy kis mirelit szamócát, vasárnap meg egy fél banánt és 2 jégkockát. Nagyon finom volt ebben a hőségben.

Holnap az ajánlott élelmiszerekről írok morzsákat.

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr841286351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása