Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Rántott pulykamell Caprese salátával

2009. december 30. - Moroandi

A rántott hús, rántott zöldség, miegyéb nem tartozik éppen a diétás ételek közé a bő olajban való sütés miatt. Nem is olyan régen olvastam, talán a házipatika oldalán, hogy minden bepanírozott ételt tepsiben is ki lehet sütni, ha előtte belemártjuk egy kis olajba.

Na, a mártogatást elhagytam, ellenben egy nagy tepsi alját megkentem egy evőkanál olajjal. A hússzeleteket hagyományos módon bepaníroztam, belefektettem a kiolajozott edénybe, a tetejüket is bekenegettem, és 200 C°-os előmelegített sütőbe pirosra sütöttem. Ha nagyon lelkes vagy, a panírozáshoz a fehér lisztet teljes kiőrlésű lisztre cserélheted, a zsemlemorzsát pedig kiszárított graham zsemle morzsájára válthatod.

Nagyobb lányom azt mondta, hogy ugyanolyan íze van, mint a fritőzben sültnek, de ő még nem érzi igazán a különbségeket. Szerintem fantasztikusan finom lett, nem úszott az egész az olajban, és a sütőben való készítés klassz, ropogós állagot adott a húsnak. Most vékonyra szeletelt, fél órát tejben áztatott pulykamellből készítettem, de gondolom, csirkemellet vagy halat is lehet ehhez hasonlóan tepsiben sütni. Egyéb alapanyagból, mint sertés, borjú, csirkecomb, nem tudom, hogy el lehet-e ilyen módon készíteni. Ezeknek a húsoknak több idő kell, hogy ne maradjanak nyersen.

Köretnek persze salálát készítettem hozzá, méghozzá egy tök egyszerű Caprese-t.

Hozzávalók

2 paradicsom

2,5 dkg mozzarella

friss bazsalikom

csipet só

frissen őrölt bors

1 teáskanál olívaolaj

1/2 teáskanál balzsamecet

Ameddig a hús ehető hőmérsékletűre hűl a paradicsomot és a mozzarellát felszeletelem, a bazsalikom leveleit rátépkedem. Csipet sóval és frissen őrölt borssal megfűszerezem, majd egy kis balzsamecet és olívaolaj hozzáadásával tovább ízesítem. 1 perc alatt elkészül, és így néz ki a rántott hús és a saláta együtt:

A hús kb. 330 kcal (két kis szelet)+a saláta 147 kcal.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr261633007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása