Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Spenótos tagliatelle

2010. január 07. - Moroandi

Gyerekkoromban a tanító nénim, meg a gyerekorvos, védőnő mindig velem dicsekedett, hogy ez a gyerek imádja a spenótot. Nem is értettem, hogy a többiek miért nem szeretik, hiszen az édesanyám olyan finoman tudja készíteni. Aztán egyszer menzán ettem egy iszonyat keserű, ízetlen zöld trutyit és rájöttem, hogy aki utálja, az biztos idáig csak ilyen szörnyen rosszat ehetett.

 

A spenót szeretete máig megmaradt, de a főzelék már olyan uncsi, ezért szoktam ritkán lasagnét sütni, és egy kicsit sűrűbben taglietellét főzni. Ha most a hajad az égnek áll, hogy a tészta nem fér bele a diétás étrendedbe, ne aggódj. Hetente egyszer egy kis adagot (száraz tészta 8 dkg/adag) nyugodtan ehetsz, főként, ha nem hússal készíted a szószt hozzá.

Spenótos tagliatelle

Hozzávalók 4 személyre

450 g mélyhűtött spenót

32 dkg tagliatelle

1 teáskanál olívaolaj

1 teáskanál liszt

2 gerezd fokhagyma

1 dl 1,5 %-os tej

tengeri só

reszelt parmezán

A tésztát bő, enyhén sós vízben kifőzöm. Érdemes durum lisztből készült tésztát választani, mert a tojással készültek az egyik pillanatban még kemények, aztán egy perccel később már szét is főttek. Nincs lehangolóbb, mint egy ízetlen szétázott főtt tészta. Az olaszok nem véletlenül találták ki az "al dante" fogalmat. Amíg a tészta fő, elkészítem hozzá a spenótot. Az olajat egy lábosban melegítem, és rádobom az apróra vágott fokhagymát. Amikor elkezd színesedni, rászórom a lisztet, összekeverem, majd jöhet a spenót. Egy kis sóval megfűszerezem, és a tejjel kicsit felhígítom. Inkább sűrű maradjon, mint folyós. A kifőtt tésztát a spenóthoz öntöm, és átforgatom, hogy mindenhol zöldellő legyen. Tálalásnál reszelt parmezánnal megszórom a tetejét.

1 adag 341 kcal-át tartalmaz.


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr871654156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ani974 · http://www.csaladbaratblog.blogspot.com/ 2010.01.08. 11:06:58

Szia Andi!
Régen írtam, de az írásaidat mindig elolvastam. Most hagytam egy kis meglepit a főzős blogomban. Ha még nem jártál volna ott, a címe: www.fozocskezo.blogspot.com/
Gyere kérlek, és vedd át!

Moroandi · https://aloewebshop.hu 2010.01.08. 12:42:06

@ani974: Hoppá! Valahogy ez nekem kimaradt, hogy van gasztroblogod is. Megnéztem, híztam 2 kg-ot:)))
A meglepit köszönöm, nagyon kedves Tőled, hogy gondoltál rám. Holnap kirakom a blogra. És természetesen küldöm is tovább!

ani974 · http://www.csaladbaratblog.blogspot.com/ 2010.01.08. 16:22:39

@moroandi: Nem a reklám helye, úgyhogy csak halkan súgom meg, hogy van könyves-filmes, és jogszabályos blogom is :-)
Kukkants rájuk, ha időd engedi, hátha azokban is találsz érdekességet. Garantáltan nem hizlalóak :-D

ani974 · http://www.csaladbaratblog.blogspot.com/ 2010.01.08. 16:23:54

Hát igen. Azt nem írtam, hogy akár a főzősből, akár a családbarátnősből átjutsz mindegyikbe.
süti beállítások módosítása