Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Saláta a kiskertemből

2011. június 09. - Moroandi

Mindig olyan kertre vágytam, mint Jamie Oliver vidéki otthona. Minden helyben megterem, garantáltam tudom, hogy vegyszer nélküli, igazi biocucc kerül a családi asztalra. Ha húst szeretnék, akkor pedig a közeli tanyán nevelt csirkét, marhát (néha sertést) párolhatom, pácolhatom, grillezhetem. A csirkék kapirgálnak, a marhák meg legelésznek a szabad ég alatt. Milka reklámbeli idillikus gyönyörűség. Egy budapesti kertvárosban élő családnak megvalósíthatatlan vágyálom.

Mégis fejembe vette, hogy azt a pici földterületet, ami a házunkhoz tartozik, nem hagyom csak úgy parlagon, salátát, paradicsomot fogok ültetni. Még márciusban vettem néhány zacskó magot. Nagybátyám, aki egyébként őstermelő, egyenesen lehülyézett, hogy magról paradicsomot, salátát termeszteni melegház nélkül nem lehet. Vegyek palántát a piacon, talán megmarad. Talán? Az édesanyám által ültetett palántákból készítettem ezt a színre és ízre is igazán fantasztikus salátát (a képen látható paradicsom még bolti).

Néhány levél lollo rosso, fejes saláta, meg a lollo rosso zöld levelű változatát (nem tudom a nevét) beáztattam a mosogatóban, hogy minden szennyeződéstől megszabadítsam. Hát igen, ez nem előre mosott, darabolt zacskós sali. Kicsit több vele a macera, de garantáltan friss. Egyébként azt is Jamie-től láttam, hogy egyszerre megmos 4-5 fej salátát, salátacentrifugán szárazra pörgeti, konyharuhába becsomagolja, és a hűtő zöldségtárolójába teszi el. 3-4 napra előre el van készítve a vacsorának való. Ezt a trükköt is lenyúltam :). Az öntet pedig a legegyszerűbb 1 rész citrom, 3 rész olívaolaj, só, bors, mustár.

Nagybátyámnak részben igaza lesz, a saláta magról valóban nem akar növekedni, na de a paradicsom? Már virágzik! Most már egy kis napsütés sem ártana a sok vihar után, hogy finom, illatos, lédús piros zöldségeim teremjenek. (Nagyobb lányom 3 nappal ezelőtt közölte velem, hogy tudósok szerint a paradicsom, az gyümölcs - környezetismeret órájuk volt).

Ti hogy tudjátok?

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr342970659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása