Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Szénhidrátmentes tészta

2015. február 23. - Moroandi

nocarb-rizsszem-teszta.jpgOrsi, a Kredencbolt tulajdonosa kezembe nyomott két zacskónyi NO Carb tésztát, hogy valamit főzzek belőle, aztán kóstoljunk. Semmi jónak elrontója nem vagyok, a szénhidrátmentes tészta a diétázók álma. 10 dkg tészta 9! kcal-át, 0,59 g szénhidrátot és 2,85 g élelmi rostot tartalmaz.

Összehasonlításként 10 dkg 4 tojásos száraztészta energiatartalma 394 kcal, szénhidráttartalma 80 g, viszont élelmi rost tartalma nincs. Fitnesz versenyzők rögtön rácuppantak, hiszen már Schobert Norbitól nagyon megtanultuk, hogy nem a zsíros kaja hizlal, hanem a finomított szénhidrát. 

A NO Carb tészta alapja a Konjac liszt, amelyet Délkelet-Ázsiában és Afrikában termesztett növény gumójából készítik. A 800 méter feletti tengerszint-magasság, az átlag 16 °C hőmérséklet, a földrajzi elhelyezkedés miatti alacsony környezetszennyezés a biztosíték arra, hogy a Konjac növényből készült liszt kiváló minőségű. A liszt legfontosabb alkotó eleme a glükomannán, amely a növény vízben oldódó élelmi rostja. 

"A NoCarb liszt élelmi rostjai a legkiválóbb a vízben oldható élelmi rostok közül, amit a természet nyújthat az embernek. A lisztben található glükomannánt nem hidrolizálják az emésztőenzimek és az emésztőszervek, ezért nem tudnak előállítani kalóriát belőle. Ugyanakkor a növényi rostok serkentő hatással vannak az emésztésre és a bélmozgásra, felgyorsítják és megkönnyítik az emésztést/ürítést. Diétás rostoknak pótolhatatlan élettani hatása van az emberi szervezetre, számos betegség kialakulását gátolják meg." Forrás: http://www.szenhidratmentesteszta.hu/nocarbnoodle.html

szenhidratmentes-teszta.jpgA tésztát egyébként főzni sem kell, csak hideg vízben alaposan leöblíteni. Alapnak pároltam hozzá zöldségeket. Egy fél fej vöröshagymát megdinszteltem, rádobtam felkockázott fél kaliforniai paprikát, halványító zellert, padlizsánt és gombát.

Megsóztam, borsoztam és szórtam rá kakukkfüvet. Amikor a zöldségek megpuhultak, hozzáadtam a leöblített, lecsurgatott NO Carb rizsszem tésztát. Még 5 percig együtt pároltam a zöldségekkel, megszórtam reszelt parmezánnal. Mintha diétás rizottót készítettem volna :-) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr147209363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása