Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Kalácssütés

2009. június 07. - Moroandi

Na tessék! Tegnap olyan szépeket írtam az lassan felszívódó szénhidrátokról, hogy ma reggel kalácsot ettem. Azért hozzáteszem, hogy a kalácsot én sütöttem, tehát igaz, hogy fehér lisztből készült, de legalább nincs benne semmilyen adalékanyag. Te elolvastad már az üzletben kapható kalács csomagolásán, hogy mit tartalmaz? Én ezt egyszer tettem meg, és utána vadásztam a receptekre, hogy itthon készített kalácsot tudjak adni a férjemnek meg a nagyobb lányomnak. Ugyan ez nem kapcsolódik az én diétámhoz, de azért közre adom a receptet, mert nagyon egyszerű és finom.

 

40 dkg finom liszt

10 dkg rétes liszt

7 teáskanál cukor

1 vaníliás cukor

Csipet só

270 ml langyos tej

5 dkg olvasztott vaj

2 tojás sárgája

1 dkg friss élesztő

 

A hozzávalókat ebben a sorrendben beleteszem egy nagy tálba, és a kézimixer dagasztókarjával addig keverem, ameddig jól összeáll a tészta. Meleg helyen 40 percig kelesztem. Lisztezett gyúródeszkára kiborítom, 6 egyenlő részre szedem, mindegyik részt átgyúrom. A tepsibe szilikonos sütőpapírt teszek. Hosszú hengereket sodrok a tésztából, hármat-hármat egymás mellé helyezek a tepsibe, és összefonom őket. A tetejét megkenem felvert tojással, majd újabb 40 perc kelesztés következik. A sütőt 175 C°-on előmelegítem, a kalácsokat tojással újra megkenem, és 35-40 perc alatt készre sütöm.

 

 

Ebéd

 

Natúr csirkemell cukkínivel

 

½ csirkemell

Borsikafű

Olaj

Cukkíni

Olívaolaj

 

A csirkemell mindkét oldalát kevés olajon megpirítom, megsózom, borsikafűvel beszórom, és kevés vízzel felöntöm. Amíg elkészül a hús, a cukkínit felkarikázom, megsózom és hagyom állni. 10 perc után a levét leitatom. A serpenyőbe kevés olívaolajat öntök, és a cukkínikarikákat megsütöm. Mire megpirul a cukkíni, addigra a csirkemell is elkészül.

 

Vacsora

 

1 natúr joghurt

 

Tulajdonképpen, most, hogy írok, jutott eszembe, nem is vacsoráztam. Na ebből semmi zsír nem fog éjszaka elrakódni. Már nincs is lelkiismeret furdalásom a reggeli kalács miatt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr561170169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása