Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Hekkfilé

2010. január 20. - Moroandi

Imádom a Balatont. Mielőtt megismerkedtünk a férjemmel, előtte is minden nyáron több-kevesebb időt eltöltöttem a Balcsin. Aztán összehozott minket a sors, és közös szerelmünk lett a balatoni nyár. Hol egy-egy hétvégére autóztunk le, és "zimmer frei" szobákban töltöttük az éjszakát, hol egy-két hétre, és a barátnőmék akkor még beépítetlen telkén aludtunk sátorban. A nagy kedvenc az északi part, és ezen belül is a csopaki strand. Nem kell 1,5 km-t gyalogolni a vízben, hogy végre úszhassak, és baromi finom a paprikás lisztben megforgatott, bő olajban kisütött hekkfilé. Akkor még ehettem ilyeneket, ez a lányok születése előtt volt, és komoly 52 kg-os súlyt nyomtam.

 

Hekkfilé

A hekkfilét most is szeretem, azonban a bő olajban való sütésről már le kell mondanom.

Hozzávalók 4 személyre

4 db hekkfilé

4 teáskanál olívaolaj

durva szemű tengeri só

4 ágacska citromfű

A halat hideg vízben tisztára mosom, és a sóval megízesítem. Egy nagyobb serpenyőben, amibe háborítatlanul beleférnek a hekkek, és könnyű őket megforgatni, az olajat felmelegítem, és belerakosgatom a filéket. Közepes lángon, fedő alatt pirosra sütöm az egyik oldalát, majd óvatosan megfordítom, vigyázva, hogy ne essenek szét. Ezt nem is olyan régen tanultam, hogy nem kell forró főzőlap a pirosra sütéshez, sőt fedőt is lehet rá rakni nyugodtan, legalább nem spriccel szét mindenhova az olaj. Amikor a másik oldalára fordítottam a halakat, akkor szórom rá a citromfű-levelet, és készre sütöm őket.

Egy hekkfilé kb. 30-35 dkg, köret nélkül 310 kcal-t tartalmaz.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr491684832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ani974 · http://www.csaladbaratblog.blogspot.com/ 2010.01.20. 14:39:58

Andi!
Van kedved egy kis játékhoz? Ha igen, gyere a főzős blogomba.
süti beállítások módosítása