Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Szilveszteri malacságok helyett

2009. december 31. - Moroandi

Ha szilveszter, akkor virsli és/vagy ropogósra sült malac a vacsora. A malac ilyenkor szerencsét hoz, azonban a hallal együtt a szerencse is elúszik. A szárnyasok meg elkaparják előled a szerencsét. Babonás nem vagyok, de a hagyományokat tisztelni szoktam. Mivel egy bőrös karaj vagy egy süldő nem mondható diétás éteknek, a mai vacsi pedig sertésből kell, hogy készüljön, így egy darab szűzérmét választottam.

 

Mozzarellás szűzérme paprikaágyon

Hozzávalók 4 személyre

1 nagyobb sertés szűzérme

1 fej vöröshagyma

3 féle színű kaliforniai paprika

20 dkg gomba

10 dkg mozzarella

olaj

frissen őrölt bors

A szűzérmét 10-12 szeletre szabdalom, kicsit a kés lapjával szétnyomom, majd egy nagy serpenyőben kevés olajon barnára pirítom. Amíg a hús készül, addig a hagymát vékony szeletekre, a paprikákat csíkokra vágom. A gombát megtisztítom, és méretétől függően félbe-negyedbe vágom. Előveszek egy kisebb serpenyőt, és kevés olajon először a hagymát, majd a paprikákat, és végül a gombát is hozzáadva lepirítom. A sütőt előmelegítem 200 C°-ra. Egy hőálló edénynek az aljára szétterítem a zöldségeket, ráfektetem a húsokat, és a mozzarella szeletekkel betakarom őket. Használhatsz füstölt mozzarellát is, én a gyerekek miatt a natúr mellett döntöttem. Kb. 10 perc alatt a sajt ráolvad a húsra, és kész is a finom szilveszteri vacsi. A család diéta mentes tagjainak krumpipürét adok hozzá.                                                         

1 adag 394 kcal (ha a mozzarellát kispórolod belőle, 80 kcal-val kevesebb lesz a vége). Ja, ebben a krumplipüré nincs benne. Ha kevésnek tartod a paprikát, akkor köretnek egy kis zöldleveles salátát készíts hozzá.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr131635110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása