Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

A híres Waldorf

2010. február 19. - Moroandi

 

Persze nem a szálloda, hanem a saláta. Tele van vitaminnal, könnyű elkészíteni. Egy baj azért van vele, az eredeti recept szerint majonézzel kell készíteni. A majonézről az Egyen velem című könyvben Victoria Principal a következőket írja: "a majonézt felejtse el. Túl zsíros és túl sós. Ha mindenáron használni akarja, akkor kenje be vele az arcát, mert kiváló hidratáló pakolás." A házi majonéz 1 dl olajból és 1 tojássárgájából készül. Ez rögtön 850 kcal. Szívesen megkérdeznék egy élelmiszeripari szakembert, hogy a light majonézen feltüntetett 15 g miként tartalmazhat mindössze 40 kcal-t. A címkét persze elolvastam, van benne növényi olaj, tojássárgája (ez idáig rendben is van), aztán víz, cukor, só, mustár, guar gumi, xantán gumi, módosított kukoricakeményítő, és persze tartósítószer, meg színezék. Upsz, igazi élelmiszeripari kotyvalék. Ezért az én Waldorf salátám natúr joghurttal készült.

 

Waldorf saláta

Hozzávalók 1 személyre

1 nagy alma

5 dkg zeller

2 dkg dió

1 pohár 125 g-os natúr joghurt

friss citromlé

folyékony édesítő

tengeri só

Zellergumóval és angol zellerrel is készülhet, bár az eredeti recept kizárólag angol zellert használ. Én most zellergumót daraboltam gyufaszál vékonyságúra, és egy kicsit megsóztam, hogy kicsit veszítsen a karakteres ízéből. Az almát meghámoztam, magházát kivájtam, és kb. 2 cm-es kockákra aprítottam, és meglocsoltam citromlével. A joghurtba citromlevet és  pár csepp édesítőszert kevertem. A diót száraz serpenyőben enyhén megpirítottam, és durvára vágtam. Az összes hozzávalót egy kisebb tálkába öntöttem, és jól átforgattam. A joghurtból csak kanalanként adtam hozzá, hogy ne ússzon az egész saláta az öntetben. Akkor igazán finom, ha a joghurt éppen csak bevonja a zöldséget, gyümölcsöt, de mindenhova jut belőle. Hűtőbe tettem a kész salátát, és 1 órát hagytam, hadd érlelődjenek az ízek.Tálaláskor egy kevés dióval megszórtam a tetejét.

1 adag 277 kcal-t tartalmaz.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr761774180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása