Diéták és ízek, ahogy én főzök

Fogyás szülés után-diétás receptek

Joghurtban pácolt pulykacsíkok szezámmagos bundában

2011. január 23. - Moroandi

Drága keresztapám mondta mindig: "nincs vasárnapi ebéd rántott hús, és vasárnapi vacsora zsíros kenyér nélkül". Ez aztán a retro kaja:) Persze egyik sem diétás, sőőőt. De a gyerekek, meg a férj nagyon szeretik a panírozott húsokat. Mivel már több, mint egy éve rájöttem, hogy a bő olajban való sütést tepsire tudom cserélni, ezért néha tényleg a 70-80-as éveket idézi nálunk a vasárnapi ebéd. A 2009. decemberében közétett recepten azért annyit változtattam, hogy a tepsit sem kenem meg olajjal, hanem sütőpapírral borítom, a húsokat pedig olajspray-val fújom le. A saját ebédemnél pedig még a liszt, tojás, zsemlemorzsa klasszikusaitól is eltekintettem, és a joghurtban pácolt húsfacatjaimat szezámmagba forgatva sütöttem ki ugyanabban a tepsiben.

Hozzávalók 4 személyre

4 szelet pulykamell felcsíkozva

szezámmag

2 dl natúr joghurt

1 gerezd fokhagyma

tengeri só

frissen őrölt bors

mustár

1/2 kávés kanál méz

4 fújásnyi olívaolaj

1 dl joghurtba belenyomom a fokhagymát, sózom, borsozom, beletunkolom a pulykacsíkokat, és egy éjszakára a hűtőbe teszem pácolódni. Másnap 1 zacskó szezámmagot kiöntök egy tálba, a húst beleforgatom, szétválasztgatom őket, és ráfektetem a zsírpapírral kibélelt tepsire. A 180 C°-ra előmelegített sütőben mindkét oldalukat pirosra sütöm. Amíg sülnek a húsok, addig a másik deci joghurtból mártogatót készítek: só, bors, mustár, és egy egészen kevés méz mehet bele. Elkeverem, és hűtőbe rakom tálalásig. A család krumlipürét óhajtott a rántott húshoz, én meg egy marék salátával és egy kis adag vegyes, párolt zöldséggel ettem meg a pulykacsíkokat.

 1 adag a zöldségkörettel együtt 337 kcal-t tartalmaz.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittmami.blog.hu/api/trackback/id/tr352608350

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása